neljapäev, 24. mai 2012

Must kardigan





Sellest kudumist on mul keeruline kirjutada.
Nimelt juhtus selle valmimise ajal igasugu sekeldusi ja asi venis ning venis. Ma enamus aega lihtsalt mediteerisin selle kardiganiga ja püüdsin endas selgusele jõuda.

Lugu algab muidugi kudumisega. Ja nagu ma maininud olen, meeldib mulle kududa kõik ühes tükis. No varrukad õmblen vajadusel külge. Samal ajal tähendab see ka seda, et kui midagi viltu läheb, on nii harutamist kui ka uuesti kudumist topelt. Ja muidugi oli pime aeg, ikka väga pime. See oli veidi enne aastavahetust. Siis ma kudusin rahulikult kaenlaaluste kahandusteni ja ühel valgemal ajal otsustasin asja päevavalguses kaeda.
Ja mida ma näen! Keset valmiskootud musta kudumit jookseb hall triip... Muidugi tõusis vererõhk ja süüdistasin ennast, miks ma valvsuse kaotasin. Aga samal ajal olin kõiges nii kindel, sest alati kontrollin juba poes ära nii värvi kui ka partii numbrid, nii et iseennast süüdistada polnud mul tegelikult mingit põhjust. Tundub ju tobe poes, sealsetes kummalise valgusega ruumides, hakata võrdlema paberite järgi identseid asju. Seadsin siis sammud koos pooliku töö, järele jäänud lõngade ja lõngavöödega tagasi kauplusesse.
Imestamist oli muidugi palju, kudum saadeti ekspertiisi, mulle telliti uus lõng ja sain ka "valuraha". Muster tekitas huvi poes olevatele  klientidele ja sain jagada ka selgitusi.
Rohkem ei tahaks peensustesse langeda, sest loodetavasti oli see erand. Mul on asjast muidugi oma versioon ja mõnikord tundub kummaline, et igasugu arusaamatusi ikka jätkub või olen see tõesti ainult mina, kes kõiksuguste sekelduste otsa komistab.


Muster on tõesti iseenesest väga lihtne, aga samas atraktiivne. Kerge kombineerida just pahempidiste vahesilmuste tõttu. Plaanin seda ikka veel kasutada.


Seekord lõngaks meriino ja siidi segu, mida kulus 450gr. Väga mõnus lõng, eks seepärast see välja valitud saigi. Vardad nii 4 kui 3,5mm. Kootud niisiis ühes tükis koos kantidega. Varrukad alustatud ringselt, peale mustrit kudusin edasi-tagasi. Ja õmblesin külge.


Pildid pole seekord midagi erilist. Üheks ja tegelikult peamiseks põhjuseks oli tohutu parv sääski, kes meid ründasid halastamatu järjekindlusega. Ka läbi riiete. Ja enamuse piltide peal olen valust kõvera näoga või vehklen elu eest.
Loodetavasti järgmine kord paremini...
Tänan, et käite siin aeg-ajalt minu toimetusi piilumas. Oleksin väga õnnelik, kui keegi avaldaks ka oma arvamust.

2 kommentaari:

  1. Võin arvamust küll avaldada :) Palun koo mulle ka selline imeilus must kardigan :P Mulle tohutult meeldib see oma lihtsuses ja unikaalsuses. No ja kui pojal Sinu kootud kamps seljas, siis võib ju emmel ka olla ;) Saadan Sulle kirja ka lähipäevil :)

    VastaKustuta
  2. Tänud arvamuse avaldamise eest.
    Olen valmis kuduma...

    VastaKustuta